Huisregels

Persoonlijke gegevens:

  • Indien u zich aanmeldt als nieuwe patiënt, ontvangt u van ons formulieren met informatie over de praktijk, een gezondheidsformulier en een overzicht van de kosten van het eerste bezoek.
  • Verder verzoeken wij u contact op te nemen met uw vorige tandarts. Geef aan dat u bent overgestapt naar onze praktijk. Zij zullen uw dossier inclusief foto’s vervolgens naar ons doorsturen, per post of per mail naar info@tandartsenpraktijkboschweg.nl. Na ontvangst van deze gegevens zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een eerste afspraak.
  • Als nieuwe patiënt dient u een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspasje te overhandigen tijdens de eerste afspraak.
  • Wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, zoals adres, telefoon, e-mail etc., dient u zo spoedig mogelijk aan ons door te geven via info@tandartsenpraktijkboschweg.nl of via ons Wijzigingsformulier in de rubriek Contact.
  • Tijdens uw bezoek aan onze praktijk zijn wij wettelijk verplicht u een gezondheidsvragenlijst in te laten vullen met betrekking tot uw gezondheid; indien deze niet in uw dossier aanwezig is. De lijst dient u volledig en naar waarheid in te vullen, om mogelijke complicaties tijdens behandelingen te voorkomen.
  • Wijzigingen in uw gezondheid en medicijngebruik dient u altijd aan ons door te geven.

Afspraken:

  • Alle afspraken dienen op werkdagen tenminste 24 uur van te voren te worden afgezegd, telefonisch of aan de balie. Wanneer u uw afspraak vergeet, te laat afmeldt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer kan plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt om de verloren tijd in rekening te brengen (15,- per 10 minuten).
  • Wij doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden, dit is helaas niet altijd mogelijk. Voor vragen kunt u altijd terecht bij onze balie-assistente.

Spoedgevallen:

  • Als u klachten heeft neemt u dan direct contact op met onze praktijk. Zie rubriek Contact.
  • Wanneer u 's ochtends voor half 10 belt doen wij ons best om u nog dezelfde dag te helpen. Houdt u er rekening mee dat uw voorkeurstijd waarschijnlijk niet voorhanden is.
  • Buiten de praktijkuren is er een avond-en/of weekenddienst. Deze is uitsluitend voor zeer ernstige klachten, zoals bloedingen en trauma, zie rubriek Spoedlijn.
  • Is er sprake van een minder dringende klacht, dan zullen wij u zo spoedig mogelijk proberen te helpen. Indien de praktijkdrukte dit niet op dezelfde dag toelaat, zullen wij u op een ander tijdstip inplannen.
  • Is uw prothese, plaatje of frame gebroken of kapot? Breng deze dan voor 10.00 uur naar de praktijk. In principe kunnen wij deze dan binnen één dag repareren.

Behandelingen:

  • Voor uw eerste bezoek bij ons in de praktijk nemen wij ruim de tijd. Tijdens deze afspraak doen wij een mondonderzoek en indien nodig maken we röntgenfoto’s. Aan de hand van dit gehele onderzoek kunnen wij u informeren over uw gebitssituatie. Indien noodzakelijk wordt een vervolgafspraak gemaakt bij een tandarts, mondhygiëniste of preventie-assistente.
  • Tijdens de halfjaarlijkse controle is er in principe geen tijd voor behandeling. Er zal dan een vervolgafspraak gemaakt worden.
  • De financiële administratie zal verzorgd worden door Famed. Voor alle vragen over betalingen dient u met hen contact op te nemen. Zie rubriek Uw rekening. Heeft u vragen over de gedane behandelingen dan kunt u contact opnemen met onze balie-assistente. Zie rubriek Contact.

Algemeen:

  • Wij verzoeken u vriendelijk uw mobiele telefoon op stil te zetten in onze praktijk. Mocht u onverhoopt toch een telefoontje willen beantwoorden, wilt u dan zo vriendelijk zijn, dit te doen zonder andere patiënten en onze balie-assistente te storen. Dank u.